Perşembe, Eylül 13, 2007

YE#26 KREMALI PATATES


Patatesten asla vazgeçemem. Kızartması, haşlaması, salatası, fırında yapılanı, böreklerde, poğaçalarda kullanılanı velhasıl her türlüsü benim favorimdir. Kremalı olup fırında yapılanı ise ana yemek öncesi ara sıcak olarak sunulabileceği gibi ben bazen et, tavuk ve hatta balık yemeklerinin yanına eşlikçi olarak da yapıyorum ve çok sevilerek yeniyor.
Malzemeler;
*4 adet orta boy patates,
*50 gr tereyağı,
*2 su bardağı süt
*200 gr krema,
*2 diş sarmısak,
*1 su bardağı rendelenmiş taze kaşar,
*tuz, karabiber, arzuya göre pulbiber.
Hazırlanışı;
1.Patatesleri soyup, yıkadıktan sonra enine olarak halka halka dilimleyin.
2.Yayvan bir tencerenin tabanını ortadan ayırdığınız sarmısak dilimleri ile iyice ovalayın.
3.Patates dilimlerini tencerenin tabanına yayın. Üstlerine tuz karabiber ekin.
4.Tereyağını minik parçalara bölün, patateslerin üzerine serpin.
5.Süt ve kremayı da patateslerin üzerine dökün.
6.Ocağın altını hafif açarak patatesler yumuşayıncaya kadar pişirin ama servis yaparken parçalanacak kadar pişirmeyin.
7.pişen patatesleri fırın kabına aktarın, tencerede kalan sosuda üzerine dökün.
8.Rendelenmiş taze kaşarı patateslerin üzerine serpiştirelim. Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında üstü kızarıncaya kadar pişirelim. Arzu ederseniz üstüne pulbiber dökerek, isterseniz sade servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.
*

18 yorum:

Selma Alkan dedi ki...

Ufuk abla ellerine saglik tarifini merak ettim dogrusu ..hayirli ramazanlar

Adsız dedi ki...

Uzun zamandır benim de severek yaptığım bir tarif. ben fırınlarken kaşar peynir kullanmıyorum, öyle de güzel oluyor. Bir ara o kadar sık yapmıştım ki herkesi bıktırdım. Yine yapmalıyım. Ellerine sağlık.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ufuk'cuğum,
Aynen ben de patatesin her türlüsüne bayılarak yiyorum, çok seviyorum. Kremalı patatesi hiç denemedim. Bir süre önce Devletşah'ta da görüp canım istemişti. Bugün daha bir istedi malum. :)) İftar menüleri için de çok güzel bir alternatif. Denemek istiyorum. Ellerine sağlık.
Sevgiler,

sinem dedi ki...

Merhaba öncelikle elinize sağlık. Benim sormak istediğim tamamını fırında pişiremez miyiz yani önce ocakta pişirip sonra fırına atmadan olmaz mı? tesekkürler

Adsız dedi ki...

Eskiden sık sık yaptığım ama uzun zamandır aklıma bile gelmeyen bu tarifi hatırlattığın için teşekkür Ufukcum..Patates kesinlikle benimde vazgeçilmezim..İftar menüleri için oldukça hafif bir alternatif..Ellerine sağlık

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba Ufuk,

Benim de etlerin yanına garnitür olarak tercih ettiğim bir çeşittir kremalı patates.Ancak ben çiğden pişiriyorum. Eline sağlık, resmin albenisi harika !

Sevgiler,

Leziz Tarifler dedi ki...

Ufuk merhaba,

Ben Frambuazlı cheesecake ini kaçırmışım. Çok hoş görünüyor. Kremalı patates, benim de çok yaptığım ve beğendiğim bir yan yemek. Etlerin yanında çok yakışıyor. Ben yaparken, patatesleri, çiğden pyrex kaba dizip, üzerine kaynatılıp soğutulmuş süt ve kremayı ekliyorum. Sütün içine kaynatmadan önce sarımsak ve muscat koyuyorum. Sarımsak kokusu sinince süte, çıkarıyorum. Nefis oluyor. Senin de ellerine sağlık. Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Ben kremalı patatesi doğrudan cam kabın içinde, fırında pişiriyorum Ufuk'cuğum. Ve deeee tabii ki bayılıyorum. Zaten kremanın girdiği yiyecekler, hele de bu bir patatesli yiyecekse muhteşem oluyor.

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik goruntu super ramazandadaguzel olur sahurda bile yenir neguzel :D

Damak Tadı dedi ki...

Ufuk'cuğum bizde patates ekmek niyetine yenir canım.Etlerin ve balıkların yanına mutlaka haşlaması yapılır.Bende patatesin her türlüsünü çok severim.Bir ara kremalısını çok yapıyordum,şimdilerde malum sebeplerden dolayı olmuyor ..))Bugünlerde favorim sarımsak tadında olup fırında kızaranlar..))Ellerine sağlık canım.

Eğer iznin olursa seni sobeledim..))

Kocaman öpüyorum, en güzel komşumun kızını..

ozlemhan dedi ki...

Merhaba ufukcum nasılsın etkinlik tarifin çok şık görünüyor Bende sana katılıyorum patates vazgeçilmezlerimdendir .Ellerine sağlık

Aybike Ceylan dedi ki...

Ufuk'cugum,
Ellerine saglik, nefis mi nefis olmus her yaptigin gibi. Guzel bir hafta sonu diliyorum.

Adsız dedi ki...

Ufuk'çuğum hemen deneyeceğim tariflerin arasına ekledim tarifi çok hoş görünüyor,ellerine sağlık.Hayırlı ramazanlar dilerim...

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Ufuk etkinlik için link eklersen sevinirim
sevgiler...

yaban mersini dedi ki...

sevgili ufuk,harika bir patates..krema eminim çok yakışmıstır..ellerine sağlık.slmlar.

ufukmutfakta dedi ki...

Selma tarif yayında:)

Pınar tabiiki peynirsizde olabilir. Ben kaşarı çok severim onun için genellikle tercik ederim.

Burçin kesinlikle denemeni tavsiye ederim. Bir patates sever olarak vazgeçemeyeceğinden eminim.

Sinem,o şekilde yapan arkadaşlar da var. Ama ben üstüne kaşar peyniri döktüğüm için, patates pişinceye kadar, kaşar yanabilir. yani simsiyah olabilir. Bu sebeple pişirme süresini, kaşara göre kısaltmak için ön pişirme yapıyorum.

ufukmutfakta dedi ki...

Buçin sana katılıyorum, biraz kalorili ama çok güzel:)

Müge, çiğden de oluyor tabiiki. Ben üstündeki şkaşarın fazla pişip sertleşmemesi için bir ön pişirme uyguluyorum:)

Feyhan eminim senin yaptığında çok güzeldir.

Tijen aynen öyle. Ah birde çok kalorili olmasaydı keşke...

Nino, nasıl istenirse öyle yenebilir...

ufukmutfakta dedi ki...

Gül'cüğüm oyununa katıldım, teşekkürler....

Özlemhan çok teşekkür ederim...

Aybike sağol arkadaşım...

Nalan geç oldu ama sanada hayırlı ramazanlar ve kolay gelsin.

Serpil ekledim...

Süheyla çok teşekkürler....