Salı, Ocak 25, 2011

PATLICAN RULO VE AKŞAM YEMEĞİ DAVETİ

Patlıcan Rulo1

Yılbaşı yemeğimiz olan fırın hindinin fotoğrafını yayınladığımdan beri, etrafımdaki herkesin canı hindi ister oldu:)) Yeğenlerim de bu kişiler arasında. Geçtiğimiz pazar  hep beraber akşam yemeğinde buluştuk ve onlara da hindi pişirdim. Hindinin yanında aşağıda sıralayacağım yemekleri ve salataları da hazırladım. Bunlardan biri Patlıcan Rulo idi. Yapımı oldukça kolay, görüntü şık. Ölçü yok. Malzemeleri kişi sayısına göre sizler belirleyebilirsiniz.Aşağıdakiler benim uyguladığım ölçüler
Malzemeler;
*2-3 adet patlıcan
*2 yumurta
*Bir kase galeta unu
*3 adet közlenmiş, kabukları soyulmuş kırmızı biber
*2-3 yemek kaşığı süzme yoğurt,
*2-3 diş sarmısak
*yeteri kadar Taze soğanın yeşil kısmı
*tuz ve kızarma için sıvıyağ
Hazırlanışı;
1.Patlıcanların kabuklarını soymadan güzelce yıkayın ve yarım santim kalınlığında boydan boya şeritler halinde kesin.
2.Kestiğiniz şeritleri tuzlu suda yarım saat kadar bekletin. Süzün ve kağıt havlu ile kurulayın. Sıvıyağı kızdırın. Yumurtaları çırpın ve galeta ununu yassı ve geniş bir tabağıa alın, içine tuz serperek karıştırın.
3.Kuruladığınız patlıcanları önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayın ve kızgın yağda renkleri altın sarısı olacak şekilde kızartın.  galeta unu ile kızarma yaparken yağa karışan un yanar ve patlıcanların üstüne yapışırsa, yağınızı değiştirerek kullanın.
4.Kızaran patlıcanları kağıt havlu üzerine alın ve yağlarını iyice çektirin.
5.Kırmızı biberleri doğrayıp, dövülmüş sarmısak ve süzme yoğurt ile karıştırın. Bu arada yeşil soğanları kaynar suyun içinde 1-2 dakika bekletin ve çıkarın. Böylece yumuşayacaklar.
6.Patlıcanların uç kısımlarına biberli karışımdan uygun miktarlarda koyup rulo şeklinde sarın ve yeşil soğanın sapları ile bağlayın. Afiyet olsun.

SOFRAMIZ VE MENÜDE YER ALANLAR

DSC_0592

Domates Çorbası  İle başlayan yemeğimiz
DSC_0525 DSC_0564
Patlıcan Rulo ve Etli Kuruluk dolması ile devam etti.
DSC_0550 DSC_0583
Kışlık salata, Hardal soslu Patates salatası ve Akdeniz yeşilliği salatası
masamızın salatalarındandı.

fırında hindi but1 Fırında Hindi but-1s
Fırın Hindiyi kemikli ve kemiksiz butlar şeklinde pişirdim.
DSC_0630 Tatlı olarak ise; Haşaşlı Revani vardı.

26 yorum:

Unknown dedi ki...

bayıldım bu patlıcan rulolara.. ellerinize sağlık..

Güloanne mutfakta dedi ki...

Patlıcan ruloların görümü çok iştah açıcı ne diyeyim Allah bereketini eksik etmesin sofrada krallara layık olmuş emeğinize ve yüreğinize sağlık

Özgen dedi ki...

Merhaba rulolar da sofra da harika bir kuş sütü eksik vallahi sevgiler...

Unknown dedi ki...

Harika bir sunum, gercekten nefis bir masa...

Sevgiler,
Asuman

Eya dedi ki...

Ufukcugum...bayildim görüntülere...harika bir sofra olmus,ellerine saglik, sevgiler

zehra

Pelin dedi ki...

Ufukçuğum herşey harika görünüyor. Patlıcan rulo yemek davetleri için çok uygun bir tarif.Ellerine emeklerine sağlık
Sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Patlıcan rulolar harika gözüküyor...

Sofranızda harika ....

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

nefis olmuş hem sofra hem patlıcanlar hepsine bayıldım! çok seviyorum özenerek yapıplmış yemekleri, süslü salataları, şık sunumları... ellerinize sağlık! yemek yaparken keyif aldığınız ço kadar belli ki...

Unknown dedi ki...

Hersey cok güzel de, ben patlicana bayildim.... Ellerine, zevkine saglik arkadasim...

kiraz çiçegi dedi ki...

sabahın ilk saatleri için feci bir görüntü oldu bu:) ellerinize sağlık...

Hayatın Tatları dedi ki...

masa çok şık menüde süper olmuş. Haftaya benimde misfirlerim olacak bu rulolardan mutlaka yapıcam. elleriniz sağlık

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Hangisi daha güzel diyemeceğim:)))

Herşey çok güzel olmuş...
Ellerinize kollarınıza sağlık

Sevgiler

Neslihan dedi ki...

Ufukcum,

Rulolar ve masa muhteşem çok şık bir sofra olmuş, ellerine sağlık, ayrıca kalp isimliklerde çok yakışmış:)

Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım harika bir masa ve menü elle
rine sağlık öpüyorum.

lezzet sarayı dedi ki...

menü harika ellerine sağlık.

evatolyesi dedi ki...

Siz böyle marifetli olunca onlarda istiyor tabi:)
Ellerinize sağlık hepsi ayrı bir güzellik
Sevgiler

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık hepsi birbirinden nefis görünüyr..Pardon böyle bir masaya nefis demek az kalır nefisten de öte fevkaladenin fevkinde bir masa olmuş.Ellerin dert görmesin ..Afiyet şeker olsun

sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

patlıcan ruloları ve dıger butunn yemekler harika görunuyor,lezzetlı ellerden çıktıkları belli.ellerınıze sağlık

canikom dedi ki...

herşey harika görünüyor.patlıcan ruloyu aynı günmü yapmamız lazım yoksa 1 gün önceden yapabilir miyiz.tşk derim

Adsız dedi ki...

Çok şirinler ya

www.oyundak.net

Zehra Gürgen dedi ki...

Ufuk burada Rus bir komşumda buna benzer patlıcan rulo yemiştim ama senin yaptığının içi hem çok zengin hem de sunum inanılmaz şık.
Tarifi unutmuşken sende bulmak çok iyi oldu.
Bende anneme gidince onun misafirlerine yapmak üzere defterme not aldım tarifini.


eline sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

cok harika gorunuyorlar

ufukmutfakta dedi ki...

canikom merhaba,
aynı gün yapmak daha doğru olur. ne kadar olsa 2. gün sebzeler diriliğini kaybediyor, görüntü aynı olmuyor. Sevgiler....

mintinin dünyası dedi ki...

canım ne şık bir akşam yemeği.ayrıca uloların da nefis görünüyor.ellerine sağlık.
sevgiler

Cafe Pepela dedi ki...

Süpper görünüyor hepsi!!
Acıktığımı hissediyorum :)
Kalbi sevgi ve selamlarımla

Filiz Oğuz dedi ki...

Merhabalar,
herşey mükemmel görünüyor. ellerinize sağlık. Ben sizin uzun zamandır takipçinizim. Tarifleriniz bi harika çoğunuda denedim. Haşhaşlı revaninin tarifinide verirseniz çok sevinirim.