Cumartesi, Şubat 17, 2007

BARBİE PASTA

Bu pastayı yeğenimin doğumgünü için hazırladım.
Pastamızın pandispanya tarifi daha önceki tariflerde de yazdığım gibi Emel Başdoğan'ın kitabından. Ancak tarifteki pandispanya ölçülerini, yapacağım pastanın şekline göre kullanacağım kalıplara göre ayarladım. Bu pasta için toplam üç pandispanya pişirdim. İki kere 20 cm'lik kalıpla, bir kerede kümbet kalıpla pandispanyayı bir gece önceden pişirip, iyice soğutup ertesi gün için hazırladım.
İlk olarak 4 adet yumurta ölçüsü ile kümbet pandispanyayı pişirdim. Soğuduktan sonra üçe böldüm.
2.olarak 20 cm'lik kelepçeli kalıpla 6 yumurta ölçüsü ile bir pandispanya pişirip 3'e böldüm.
3. olarak yine 20 cm'lik kelepçeli kalıpla 8 yumurta ölçüsü ile bir pandispanya pişirip 4'e böldüm. Böylece hem istediğim yüksekliği elde etmiş, hemde 30 - 40 kişiye rahatça yetebilecek miktarı sağlamış oldum.Pandispanyaları üst üste yerleştirdikten sonra bıçak yardımı ile ortadan bebeğin belden aşağısının sığabileceği kadar bir boşluk oluşturdum.
4.Pandispanyaların ara malzemesi olarak çikolatalı krema (400 gr benmari yolu ile eritilmiş kuvertür çikolatanın, 400 gr soğuk krema ile çırpılması ile elde ediliyor), fıstıklı krokan( 1,5 su bardağı tuzsuz Antep fıstığı ve 1 su bardağı toz şekerin karamelize edilip soğutulması ile elde ediliyor.), damla çikolata ve kakaolu krem şanti kullandım.
5.Pastayı, bir kat pandispanyayı fırça yardımı ile şeker şurubu ile çok hafif nemlendirdikten sonra, çikoltalı krema sürüp, fıstık krokan serperek ve üstünü çok ince krem şanti ile kapatıp, üstüne 2. kat pandispanyayı yerleştirip, üstüne çikolatalı krema, damla çikolata ve yine ince krem şanti sürerek ve tüm katları bu sıralama ile yaparak oluşturdum.
6.Belden aşağısını strech film ile sardığım bebeği pastanın ortasında bıraktığım boşluğa yerleştirdim.
7. Ucu tırtıklı bir bıçakla pastanın dış yüzeyindeki fazla girinti ve çıkıntıları düzelttim.

Bu işlemlerden sonra pastam bu şekilde görünüyordu.

Artan krema ile de tüm pastayı ince bir tabaka şeklinde kapladım.

Daha sonra şeker hamurundan bir miktar beyaz hamuru yoğurup, kıvama getirdikten sonra önce büyük yuvarlak bir kalıpla daire kestim. Sonra kestiğim bu parçanın ortasını daha ufak bir yuvarlak kalıpla kesip ikisi arasında kalan kısmı fırfır yapmak üzere ikiye böldüm ve bir kürdan yardımı ile uç kısımlarını esneterek fırfırları oluşturdum.

Fırfırları oluşturduktan sonra yukarıdaki resimde görüldüğü gibi yerleştirdim. Şeker hamurunu pembe gıda boyası ile renklendirip, elbisenin eteğini oluşturmak üzere yağlı kağıttan hazırladığım kalıp yardımı ile kestim ve pastaya yerleştirdim. Sonra elbisenin üst beden kısmını yerleştirdim. Kürdan yardımı ile elbise üstüne desen yapmaya çalıştım. Bel kısmındaki birleşim yerleri hoş görünsün diye minik güller yapıp, yaprak klıpla kestiğim yaprakları yerleştirip, incili kemer yaptım. Son olarak eteğin uç kısımlarını yine kürdan yardımı ile fırfır haline getirip, üstüne inciler yapıştırdım ve eksik olmasın diye yine minik minik şeker hamurundan boynuna kolye yaptım. Ben yaparken çok hoşlandım, umarım yeğenimde beğenmiştir.

30 yorum:

Adsız dedi ki...

canımmmm ya bu ne inanılmassın.Benim yaş günüme nasıl bişi yapacagını merak ediyorum.Süpersin.Bende bunu yapmak isterim ama 1 ay gibi bir zamanda ancak başarırım sanırım başarırsam tabi:))))))) Sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

amanın buda ne böyle inanamıyorum kimin bu pasta bende istiyorum şaka şaka ben barbi pasta yaşını geçtim ama doğum günün bu ayın 27 si o günlerde bir pasta yaparsdan bana armağan et resmini ufuk abla kusura bakma sitene her zaman giriyorum ama çok az yorum bırakıyorum lütfen affet

Adsız dedi ki...

ufukcuğum süpersin bayıldım keşke çocuk olsamda doğumgünü pastam bu olsa dedim ellerine ,fikrine, şekil veren parmaklarına sağlık canım

Adsız dedi ki...

Ufuk çok güzel olmuş pastan bayıldım. Ellerine sağlık. Benim oğlum olduğundan bu pastayı ancak kızı olan arkadaşlarımın doğum gününe yapabilirim. İnşallah kısmet olur. Sevgilerimle.
seldaercan.blogcu.com

Hülya dedi ki...

Tebrik ederim.Çok iyi iş çıkarmışsın yine...Detayı gelcek di mi?

Adsız dedi ki...

Ufuk hanım süpersin harika bir pasta olmuş okadar işinin arasında birde bu güzellikleri yaratıyorsun Valla muhteşemsin ne diyim

Adsız dedi ki...

offfffff bu süper yaaaa inanılmazsın harika bir şey çıkartmışsın yine tebrik ederim ellerine sağlık kızımızda çok şanslıymış onunda doğum günü kutlu olsun sevgilerr damla

Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuş canım,çok üğraştırmış ama süper bir görüntü ortaya çıkmış,doğumgünü kızımız bayılmıştır eminim..Ellerine sağlık...

Selam ve sevgiler....

Doruk dedi ki...

Ufuk'cum, her bir pastan bir öncekini aşıyor, çalışmalarını hayranlıkla izliyorum, kendine iyi bak:)

Adsız dedi ki...

Ufuk Hanım süpersinizzz siz. Muhteşem olmuş. Nasıl da uğraşmışsınız. Ellerinize sağlık. Sevgiler. Burçin.

kamiş dedi ki...

ÇOk güzel olmuş yaa, etekler falan ince detay..Ellerine sağlık :))

Hülya dedi ki...

Detayları büyük bir merakla okudum.Teşekkür ederim.
Yalnız kümbet pastanın ölçüsünü göremedim.Kaç cmlik bir kalıp kullanıyorsun.Ya da önerebileceğin kümbet kalıpölçüsü var mı?Görüşmek üzere...

tugce:-) dedi ki...

merhaba ufuk,
bir moda harikası olmuş bu :) benim küçük bir kızken en sediğim elbiselerdi bunlar. ben de yeğenime bebekli bir pasta yapmayı planlıyorum dogumgünü için. aklıma takılan birşey vardı, şimdi senin yaptığını görünce sorayım dedim. pastanın servisi nasıl yapılıyor? kaç kişilik oluyor. bakıyorum yukardan asagı kessek sanki çok kocaman dilimler olacak gibi duruyor.
garip bir soru oldu belki ama takıldı aklıma işte :)

ufukmutfakta dedi ki...

Necla&Gülderen, sizin yapmanıza gerek yok, nasıl bir şey istiyorsanız ben size yaparım. siz yeterki gelin, Çok öpüldünüz....

Melike, bende seni merak etmeye başlamıştım. Yorumlar gelmeyince ne oldu acaba dedim. Söz o tarihlerde bir şey yapmaya çalışacağım, sevgilerimle.....

Seda sağol canım benim, öpüyorum....

Selda benim de iki oğlum var, kızım yok. yeğenime yaparak hevesimi aldım. Sende öyle yaparsın. Sevgiyle kal.....

Hülya'cığım detayları yazdım. Ayrıca pandispanya tarifini yazmadım ama istersen onu da yazabilirim. Ayrıca kümbet pasta kalıbının ölçüsü nedir bilmiyorum ama Nüans'tan alırken adisababa kalıbı olduğunu söylediler ve ben en büyük boyunu almıştım. eğer bulamazsan kapaklı küçük boy çukur borcamda olabilir. pandispanyayı kalıptan çıktıktan sonra törpüleyerek şekle sokabilirisin.Sevgilerimle.....

Özlemhan teşekkür ederim.Gerçekten vaktim kısıtlı, biraz gece uykularımdan feragat ediyorum açıkçası ama sevdiğim bir iş olduğu için aslında beynimin dinlendiğini de hissediyorum.Sevgilerimle....

Damla beğenmene sevindim, kızımız adına da teşekkür ederim, sevgiyle kal....

Serinmavi teşekkür ederim. Evet biraz uğraştım ama ortaya bu sonuç çıkınca mutlu oldum. Yeğenimde çok beğendi. Sevgilerimle....

Burcu'cuğum çok teşekkür ederim. Valla bende seninkileri hayranlıkla izliyorum, seninde ellerine sağlık, öpüyorum....

Burçin merhaba, uğraştım ama sizlerin bu güzel yorumları karşısında uğraştığıma değmiş diyorum, sevgiyle kal....

Kamiş teşekkür ederim canım....

Hülya'cığım cevabın yukarıda canım...

Tuğçe yorumun için teşekkür ederim. Aslında servisi düşünüldüğü kadar zor değil, yukarıdan aşağıya üç kat halinde dilimledik. Yani basamak basamak, öyle olunca dilimlerin boyu normal dilim boyunda oldu. Genişliğini de istediğimiz kadar ayarladık. Ben 30 kişilik olarak hazırlamıştım ama 40 kişiye yetti. Hatta biraz da arttı. Demekki bu ölçüler 40 kişiye rahatça yetebiliyormuş, bende öğrenmiş oldum. Umarım faydalı olabilmişimdir. Sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

UFUK ELLERİNE SAGLIK HARIKA OLMUS VALLA TEBRIKLER BENIM KIZDA İSTEYIP DURUYOR, ELİN DEYMİSKEN BİRDE ONA YAP TEYZESİ. :)

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Ufuk bırak yemeyi, giyesim geldi o elbiseyi. Sabrına ve el emeğine sağlık.
Sevgiler,
Esra

Adsız dedi ki...

Barbie pastaları görünce imreniyorum doğrusu, çok güzel olmuş, çokta uğraşmışsın değmiş ama. ELlerine sağlık.

Nukhet dedi ki...

Tebrikler demekten baska bir soz bulamiyorum. Gercekten harika olmus. Tam bir profesyonel isi. Ellerine saglik Ufuk

Nukhet

Özlem dedi ki...

Ufuk hanım merhaba,

Doğrusu şimdiye kadar barbie pasta çok görmüştüm ama bu kadar zarif ve bu kadar şık olanını ilk kez görüyorum. Renk uyumundan aksesuarlarına kadar tüm detaylar düşünülmüş . Gönlünüze, ellerinize sağlık ...

Yemekbahane dedi ki...

Ufuk merhaba,

Tek kelime, HARIKA !!!

Sevgiler,
Müge
www.yemekbahane.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Canım Ufukcuğum önce zevkine sonra ellerine sağlık.Bu pasta işi marifetten önce bence zevk işi.Çok sayıda barbie pastası görmeme rağmen bu kadar detaylı ve ince ruhlusunu görmemiştim .Ellerine yüreğine sağlık güzelim ne diyim sana...
Bu arada sizlerin önderliği ile ilk şeker hamuru pastamı yaptım .Sizlerle çok yol katettim .saolun varolun .Benide bir ziyaret edersen sevinirim .kocaman sevgilerimle
HANDE
http://handeyle.blogcu.com/

zinnur dedi ki...

Ufuk, cok guzel bir pasta olmus, ellerine saglik. Ayrintilar cok hos. Uzun uzun acikladigin icin de ayrica tesekkurler.
Sevgiler,

kuzine dedi ki...

Merhaba Ufuk;
çok şık olmuş,ellerine sağlık. Birşey öğrenmek istiyorum fırfırların yapılışını birkaç kez okudum, pastaya nasıl tutturduğunu merak ettim.
Sevgiler.

ufukmutfakta dedi ki...

Seda'cığım tabi yaparız yeğenimize. Lafı mı olur? Sevgilerimle......

Esra'cığım teşekkürler canım. Elbise Paris modası:P Sevgilerimle...

Pembeli, uğraştım ama sonuçta değdi galiba, güzel yorumun için teşekkürler, esen kal.....

Nükhet, beğenmiş olmanız beni gerçekten çok mutlu ediyor. Yorumları heyecanla okuyorum. teşekkür ederim arakadaşım, sevgilerimle.....

Özlem'ciğim gerçekten özendim yaparken ama sizlerin güzel yorumlarını okuyunca, herşeye değmiş diyorum. Güzel yorumun için teşekkürler.....

Müge, çook teşekkürler canım, sevgilerimle.....

Hande, güzel yorumun için teşekkür ederim. Sayfanı ziyaret ettim, yorum da yazdım sana, okudunmu?. Sevgiyle kal.....

Zinnur'cuğum senin yaptıkların yanında benimkilerin lafı bile olmaz ayrıca güzel yorumun için de çok teşekkür ederim. Sevgilerimle....

Kuzine'ciğim yorumun için teşekkürler, fırfırları tutturmak için hiç bir şey kullanmadım. Pastanın üstünü kapladığım krema yeterli oldu. Doğrudan kremanın üstüne yapıştırınca tuttu. Hele soğuduktan sonra hiç yerlerinden oynamadılar bile...sevgilerimle.....

Adsız dedi ki...

canım bloğun hayırlı olsun sanırım sende blokçunun sorunlarından bıktın da geldin buralara benim de gözüm buralarda bitmezse eğer bu sıkıntılar barbie pastasına bayıldım süper beceriklilik sana tescillenmiş bir şey anladım ben bunu:))

ufukmutfakta dedi ki...

Güliz'ciğin hoşgeldin,
Aynen dediğin gibi blogcunun onarımları bizi çok yordu. Niyetin varsa bence hiç bekleme, hemen yeni sayfanı hazırla. Güzel yorumun içinde teşekkür ederim. Sevgilerimle....

Damak Tadı dedi ki...

Ufuk'cuğum tatlım benim,
Tutututu maşaallah hemde 41 kere canım..Sen bu işi aşmışın bence bakma mütevazilik var ruhunda.)
Bundan sonra sana hocam diye hitap etmek istiyorum..Hocam sen muhteşemsin hemde en büyüklerinden.))

Ellerine sağlık,bende Karya'ya yapmak istiyorum bakalım olacakmı..
Ben bebeğin elbisesini yapsam kekten ohhh maşaallah diyecem kendi kendime.)))Çok öpüyorum komşumun canlar canı has kızı..Nazar değmesin sana canım benim..Sevgiyle öpüyorum seni..

NiNo dedi ki...

harika seyler yapiyorsunuz ellerinize saglik sayfanizi zevkle takip ediyorum sevgiler

Barbie Oyunları dedi ki...

insan yapmak zor Barbie yapmak daha da zor olmalı!

Unknown dedi ki...

Öncelikle tebrik ederim. Çok güzel bir pasta olmuş. İnsan kesmeye kıyamaz ama çoktan kesilmiş ve yenmiş bile:) Benim bir sorum olacak. Bu pasta için yaklaşık ne kadarlık şeker hamuru kullandınız? Ben şu an 600-700gr gibi bir miktar şeker hamuru aldım. Böyle bir pastayı kaplamak için yeterli mi sizce?