Cumartesi, Ocak 24, 2009

KOLAY KALP PASTA

Kalp Pasta

15.evlilik yıldönümümüzü cuma akşamı, çekirdek aile olarak kutladık. Kutlama için tüm ailenin tercihi olan kremalı bir pasta yaptım. Pastanın pandispanyasını Selin Çağlayan'ın tarifini kullanarak yaptım ve gerçekten çok beğendim. Tarif ölçüleri, kalp şeklindeki kalıba fazla geldiği halde sonuç yinede mükemmeldi. Tarifin detaylı anlatımına ve orjinaline Selin Çağlayan'ın sayfasından ulaşabilirsiniz. Ancak ben arşivimde de her zaman elimin altında olmasını istediğimden aşağıda da yer vereceğim.
Pandispanya Malzemeleri;
*4 adet yumurta ( sarısı ve beyazı ayrılacak)
*1 su bardağı toz şeker
*1/2 çay bardağı su
*1 çay bardağı süt
*1 vanilya
*1 kabartma tozu
*1 çorba kaşığı nişasta
*1 nescafe kupası un
Krema malzemeleri;
*2,5 su bardağı süt,
*1 paket vanilyalı puding
*200 gr krema
İç malzemesi;
*Yeterince muz( veya çilek, ahududu, böğürtlen, vişne vb.)
Dış kaplama malzemesi;
*1 su bardağı süt
*1 poşet krem şanti
*Hindistan cevizi
Hazırlanışı;
1.Pandispanya için yumurtanın beyazlarını kar gibi oluncaya kadar çırpın. Sarılarını da şeker ilavesi ile çırpın. Sırasıyla diğer malzemeleri de içine ekleyerek çırpın. Çırptığınız malzemeyi yumurta beyazı ile karıştırın. Karıştırma işlemini yaparken spatula kullanın ve yumurta aklarının sönmemesine dikkat edin.
2.Hazırladığınız pandispanyayı istediğiniz herhangi bir kalıba döktükten sonra 180 derecede önceden ısıtılmış fırında batıracağınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.Pişen pandispanyayı soğumaya alın.
3.Krema için pudingi 2,5 su bardağı süt ile pişirin ve ılınması için bir kenara alın. Ilındıktan sonra içine kremayı katıp, mikserle çırp.Krem şantiyi de sütle çırpıp buzdolabına kaldırın.
4.Soğuyan pandispanyayı ortadan ikiye kesin. İsterseniz üçede bölebilirsiniz. Ancak o kadar yumuşak oluyorki ben iki katı kafi gördüm.
5.Kestiğiniz pandispanya katlarını sade sütle ıslattıktan sonra, kremadan bolca ara kata sürün ve üstüne muz dilimlerini aralıksız yerleştirin. Muzların üstüne ise çok ince bir kat krem şanti sürüp, ikinci pandispanyayı da sütle nemlendirdikten sonra üstüne kapatın.
6.Artan krema ile pastanın üstünü tamamen kaplayın ve yarım saat kadar buzdolabında beklettikten sonra, kremanın üstünü krem şanti ile kaplayın ve bolca hindistan cevizini pastanın üstüne yayın.
7.Üstünü dilediğiniz şekilde, krema veya şekerlemelerle süsleyebilirsiniz. Ben sevgili Zuhal'ciğimin Amerika'dan getirdiği muhteşem hediye paketinden çıkan çift kalpli şekerlemeler ile süsledim.
Pastanızı bir gece bu hali ile buzdolabında bekletirseniz daha lezzetli olduğunu göreceksiniz. Afiyet olsun.
NOT:Pandispanya tarifi için Selin Çağlayan'a, şekerlemeler için Zuhal Yalçın'a çok teşekkür ederim.

32 yorum:

Tijen dedi ki...

Çok zarif olmuş bu pasta Ufuk. Aile arasında kutlanan ufak bir söz-nişan günü için muhteşem olurdu sanki...

Seda dedi ki...

çok cici bir pasta olmuş ellerinize sağlık sevgiler....

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.

pecete dedi ki...

Darısı bizim başımıza diyerek, gene ellerine sağlık demek istiyorum. Allah nazarlardan korusun sizleri ve sevginizi...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Ufuk nice yıllar diliyorum size.pastan çok güzel olmuş.hem sade hem çok şık.ellerine sağlık.sevgilerimle...

ozlemhan dedi ki...

Ay çok güzeeeel üzerindeki süsler dahabir güzel.Amarikada'da bir yakınım yokki alsın Bayıldım valla.
Canım ellerine sağlık senin yaptığın ama benim beğenmediğim hiç bir tarifin olmadı bugüne dek.süpersin daha ne diyim

Hülya dedi ki...

Nice 15 yıllara ...
Pasta da çok şık olmuş bu arada
Sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok şık ve zarif olmuş bu pasta, evlilik yıldönümünüz de kutşu olsun, ömür boyu mutluluklar dilerim.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Nefis olmuş vallahi.Ellerine sağlık.Eşinle beraber 50. yılınızı da kutlarsınız inşallah.Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Gelin pastası gibi olmuş, çok hoş,
ellerine sağlık ve eşinle birlikte daha nice yıllar diliyorum,
sevgilerimle...

pelince dedi ki...

Şahane gözüküyor,pasta süslerine bayıldım..Çok zarif bir pasta olmuş,Tijen'e aynen katılıyorum...

Adsız dedi ki...

evlilik yildonumuzu kutlarim.daha nice yillara insallah.pastanizda cok guzel olmus.sevgiler.nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

ÇOK ŞIK ÇOK SADE ELLERİNİZE SAĞLIK..SEVGİLERİMLE...

Adsız dedi ki...

tebrikler huzurlu ve sağlıklı bir yaşam dilerim
ufuk
:)peçetemin dediği gibi gerçekten darısı başımızaaa
bu arada konu dışı güzelliklerin de olmak bizi hep mutlu ettiii
linkimizi neşeliyemekler.com olarak değiştirirsen iyi olur
kuzeyin sayfasını kapattım
neşeliyemekler.com dayızzzz
artık
sevgilerrr
:)

Pelin dedi ki...

Ufukçuğum,
Çok zarif bir pasta olmuş.Sana ve eşine birlikte sağlıklı, mutlu bir ömür diliyorum.
Sevgiler

handan dedi ki...

çok güzel olmuş elinize sağlık evlilik yıldönümünüz kutlu olsun

Adsız dedi ki...

Ufuk bu tarifinide denedim.Tadı çok lezzetli ve hafif oldu.Tarifinde 4 yumurta kullanıldığı halde(26'lık kelepçeli kapta pişirdim.)çok güzel kabardı.Hindistancevizinin üstünede marketlerde satılan pasta süsü koydum.Pastayla 15 kişi çok rahat doyar.Hatta dilimler biraz daha inceltilse 20 kişiye bile yeter.Tarif için çok sağol.Yeni pasta tariflerini bekliyorum.

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Ufukcuğum nice uzun senelere ağzınızın tadı bozulmasın hep pasta kadar tatlı olsun, pasta hariha çok zarif olmuş ellerine sağlık

SEDEF dedi ki...

Çok güzel ve şık bir pasta bu. Ellerinize sağlık.

yaban mersini dedi ki...

bence şahane bir pasta,üzerindeki şekerlemelere bayıldım,ama uzak yerlerden gelmiş..nice yıllara cnmmm..

Semra Altay dedi ki...

Pasta harika gözüküyor.
Ellerine sağlık.
Nice mutlu yıllara.
Sevgiler.
www.semraninmutfagi.com

Özlem dedi ki...

Ufuk hanım biraz geç oldu ama tebrik ederim. Nice sağlıklı, mutlu yıllar dilerim.

Sade ve çok zarif bir pasta olmuş. Ellerinize sağlık, sevgiler.

Adsız dedi ki...

gidip gelip hayran hayran seyrediyorum bu pastayı, sonunda bir yorum yazayım dedim, çok güzel olmuş, ellerinize sağlık, denenecekler listeme eklendi çoktan, acemi bir blogcu olarak bana da beklerim ama daha yolun çok başındayım. http://damagimintadi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

birşey sormak istiyorum, bu pastayı yaptığınız kalıbın büyüklüğü nasıl, bende bir kalp kalıp var ama ona küçük olabilir diye düşünüyorum, kalp kalıba ölçüler biraz fazla geldi demişsinizya, tereddüt ettim o yüzden, teşekkürler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Daha nice saglikli yillara Ufuk'cugum,
Pasta da harika, ellerine saglik.

ufukmutfakta dedi ki...

Şükriye hanım, kalp kalıbın ölçüsünü bilmiyorum ama kapasitesi 20 cm'lik kelepçeli yuvarlak bir kalıp kadar olabilir.

hanimis dedi ki...

GECMİS EVİLİK YİLDONUMUNUZU VE YENI YASINI COK TEBRIK EDERIM UFUKCUGUM.. NICE MUTLU SENELERE...

Adsız dedi ki...

Ufuk Hanım,

Bu pasta daha ekşimedi mi ? :)

Sevgiler

Demet

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık.Çok hoş bir pasta tarifi.Sunum ise çok şirin..Pastayı denemek istiyorum.Size iki sorum olacak.Bütün su bardağı ölçülerinde nescafe kupasınımı kullandınız.Yoksa sadece un içinmi kullandınız..Yani diğerleri 200 mlt.lik su bardağımı..Birde pandispanyadaki kullanılan su ılık veya sıcak olabilirmi acaba ..Siz nasıl kullanıyorsunuz.sevgiler
sevilay

ufukmutfakta dedi ki...

Sevilay Hanım, aslında tarifin resimli ve daha ayrıntılı bir tarifi Selin çağlayan'ın sayfasında var. Bende oradan almıştım. Dilerseniz daha detaylı olarak oradan inceleyebilirsiniz. Bardak olarak normal 200 ml su bardağı kullanıyorum. Kupa sadece un için kullanıldı.

Adsız dedi ki...

O Sayfayı inceledim. Selin Hanım anladığım kadarıyla pandispanyadaki bütün malzemeleri nescafe fincanıyla ölçmüş..Başka bardağı yokmuş falan diye de bahsetmiş hatta...Ama siz bu şekilde yaptınız ve de sonuç iyiyse ben sizin ölçülerinizi baz almak isterim..su için birşey yazmamışsınız..? teşekkürler.sevgiler..

YETENEK-SİZİN dedi ki...

hepsi birinden harika tarifleriniz var, süslemeler de şahaneee