Cuma, Ekim 16, 2009

SOSİSLİ RULO BÖREK

bora 012

Hemen hemen tüm çocuklu evlerde yapılan ve bilinen sosisli rulo börek, bu tarif ile daha lezzetli oluyor. Tarif eski sofra dergilerinden birinden alıntı. Ancak benim dergi sayfalarını kopararak klasörleme alışkanlığım yüzünden tarih ve sayı veremiyorum. Ölçüler sadece bir adet yufkaya göre verilmiştir. Yufka adeti arttıkça malzemelerde ona göre artırılabilir. Bu böreği diğerlerinden ayıran başlıca özellik kızartılmadan önce bir gece buzdolabında bekletilmesi.
Malzemeler;
*1 adet yufka ( Mümkün olduğunca günlük ve ince yufkaları tercih edin. Bunun için marketlerden değilde, hani şu sokak aralarında kalan tek tük yufkacılardan almanızı tavsiye ederim. )
*4 adet uzun sosis
*1 adet yumurta
*2 çorba kaşığı yoğurt
*Kızarmak için zeytinyağı veya sıvıyağ.
Hazırlanışı;
1.Önce yumurta ile yoğurdu güzelce çırpın.
2.Yufkayı tezgaha yayın. Fırça yardımıyla yoğurt ve yumurta karışımının yarısını yufkaya fırça yardımı ile sürün.
3.Yufkanın tam orta kısmına sosisleri uç uca gelecek şekilde uzunlamasına yerleştirin.
4.Yufkanın bir yarısını, sosilerin üzerinden doğru diğer yarısı üzerine katlayın. Yufka tam yarım daire şeklinde olacak.
5.Yufkanın katladığınız kısmına kalan yumurta ve yoğurt karışımından sürdükten sonra, mümkün olduğunca sıkı bir şekilde, sosilerle beraber yufkayı yuvarlayarak rulo yapın. Ruloya sosilerinde olduğu düz kenardan başlayın.
6.Hazırladığınız ruloyu keskin bir bıçakla ikiye ayırın ve bir tepsiye yerleştirdikten sonra buzdolabında bir gece bekletin.
7. Servisten hemen önce ruloları bir parmak genişliğinde dilimleyin ve kızgın yağda önlü arkalı kızartın.
8. Dilerseniz benim yaptığım gibi çöp şişlere saplayarak da servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.
bora 014

22 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

cocuklar bayılıyor böyle
afiyet bal şeker olsun tatlım
sevgiler

durutarifler dedi ki...

Süper fikir. Tam veletler için.
Ellerine sağlık.
İyi hafta sonları . Sevgiler

nurmutfakta dedi ki...

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN

46. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

http://porselendemlik.blogcu.com

http://birdemliksohbet.blogspot.com/

http://gelibolu17.blogspot.com/

tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

19 EKİM 2009 - 2 KASIM 2009

TARİHLERİ ARASINDA

http://nurmutfakta.blogcu.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE

"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 46.HAFTA "

BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

PINAR dedi ki...

ne kadar hoş görünüyorlar,gerçekten tam çocuklara göre...hem göze hem de mideye hitap ediyor,ellerine sağlık.En kısa zamanda ben de bir deneme yapayım :)

Betül KAVAL dedi ki...

milföylü olanını biliyordum fakat milföydeki yağ oranının yüksekliği ve soğuduğunda ağzımda koca bir yağ tabakası oluşturmasından dolayı yapmak istemiyordum. Bu tarifi öğrendiğim iyi oldu.

ellerine sağlık ufukçuğum sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım muhteşem bir sunum olmuş elleri
ne sağlık mutlu
hafta sonları kocaman öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Nasıl güzel şeyler onlar ellerine sağlık

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çoookkkk ciciler, süpper fikir :)))

Sevgiler,
Evren

canikom dedi ki...

merhaba..........siteniz tarifleriniz çok güzel.emeğinize sağlık..böreği çöp şişlere geçirdikten sonra fırında pişirsek olur mu

Disalce dedi ki...

çok güzel gösterişli bi tarif..

ellerine sağlık canım..

canikom dedi ki...

merhaba..........siteniz tarifleriniz çok güzel.emeğinize sağlık..böreği çöp şişlere geçirdikten sonra fırında pişirsek olur mu

gülşen dedi ki...

kızartma işlemindeki yğ sosileri kızartırken az yağ koyarızya öylemi olucak yoksa normal paatates kızartmasdı gibi yufkaları kapatıcak kadar yağmı olmalı acaba?

ufukmutfakta dedi ki...

Gülşen hanım, sigara böreği kızartır gibi kızartacağız ve o miktarda kullandığımız yağ oranında yağ kullanacağız. Kolay gelsin..

ufukmutfakta dedi ki...

Gülşen hanım, sigara böreği kızartır gibi kızartacağız ve o miktarda kullandığımız yağ oranında yağ kullanacağız. Kolay gelsin..

gülşen dedi ki...

ufuk hanım çoook teşekkürler bu tarifi çok beğendim,denedim ve harika:)
ben genelde milföyle fırında yapıyordum,ama bu tarif daha pratik gece uyumadan sarıyoruz sabah kızartıyoruz harika,çıtır çıtır :)

canikom dedi ki...

merhaba..........siteniz tarifleriniz çok güzel.emeğinize sağlık..böreği çöp şişlere geçirdikten sonra fırında pişirsek olur mu

Unknown dedi ki...

MERHABA 1 YUFKADAN ORTALAMA KAÇ ADET ÇIKAR ACABA..

Unknown dedi ki...

MERHABA 1 YUFKADAN ORTALAMA KAÇ ADET ÇIKAR ACABA..

emekliyim.com dedi ki...

Merhaba, cok hosuma gitti deneyecegim ama benim velet 24 yasındakiii bayılacaktır. Fakat müsaadenizle bu tarifinizi blogumdada paylasacagım :)

Adsız dedi ki...

Soguk servis ediliyormu ben okula beslenme olarak koyacağımda

Onurhan dedi ki...

Merhaba ben soguk servis etmek istiyorum soğuyunca nasıl oluyor mesela çocuğuma beslenme gibi

Adsız dedi ki...

Merhaba, 1 yufkadan kaç tane çıkar?