Cuma, Ocak 29, 2010

MEYVELİ YILDÖNÜMÜ PASTASI

16. evlilik yıldönümü 008

Lapa lapa kar yağıp, her yerin bembeyaz örtüye büründüğü ve uzun zamandır özlediğimiz manzaraları pencere önünde seyrettiğimiz geçen cumartesi 16. evlilik yıldönümümdü.  Dışarıda tipi halinde kar yağarken mutfakta meyveli bir pasta yapmaklan  daha güzel ne olabilir? Bende bu güzel ortamı değerlendirdim ve meyveli bir yıldönümü pastası yaptım. Fotoğraf gündüz ve balkonda çekildiği halde havanın gri rengini yansıtarak oldukça karanlık çıktı. Her ne kadar yayınlamamayı düşünsemde,  ileride fotoğraftan dolayı, o gün havanın nasıl olduğunu da hatırlarız diyerek yayınlamaya karar verdim.Pastamız hem çok hafif hemde çok lezzetliydi ve pasta canavarı çocuklarım tarafından çok çabuk tüketildi.Pandispanyası Sevgili Müge'nin yoğurtlu pandispanya tarifi.Kreması ise benim favori krema tarifimden oluşuyor.
Malzemeler;
*4 adet  yumurta
*4 Türk kahvesi fincanı  toz şeker
*4 Türk kahvesi fincanı Badem Aromalı Kek unu
*1 Türk kahvesi fincanı  yoğurt
*2 yemek kaşığı sıvı yağ
*3 yemek kaşığı kaynar su
Krema için;
*1 lt süt,
*4 adet orta boy yumurta sarısı,
*1 su bardağı toz şeker,
*2 çorba kaşığı un ( yaklaşık 40 gr)
*2 çorba kaşığı mısır nişastası ( yaklaşık 40 gr )
*1 paket vanilya,
*50 gr tereyağı
Pasta katı arası için ve süslemeler için;
*1 paket sade krem şanti,
*1 su bardağı süt ( krem şanti için )
*2 adet muz ve 1 adet kivi
*pastanın üstünü süslemek için hindistan cevizi ve kalpli şekerler
*Pandispanyaları ıslatmak için 1 su bardağı kadar gazoz veya portakallı fanta.
Pandispanyanın hazırlanışı;
1.Oda sıcaklığındaki yumurta aklarını ve sarılarını ayırın.  Yumurta aklarını, bir tutam tuz ile çırparak kar haline getirin. Şekerin yarısını ekleyin, şeker eriyinceye ve kar haline gelinceye kadar çırpın. 
2.Yumurta sarılarını, şekerin kalan yarısı ve kaynar su ile, şeker eriyip, karışım mayonez kıvamını alıncaya kadar çırpın.
3.Sıvıyağ ve yoğurdu ekleyip  az daha çırpın.
4.Badem aromalı kek ununu eleyin ve sıvı karışıma ekleyin.  Çırpın ve yumurta aklarını, karışıma ekleyin ve tahta kaşık veya silikon spatula ile nazikçe, yumurta aklarını fazla söndürmeden karıştırın.
5.24 cm'lik kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt serin ve karışımı kaba boşaltın,  180 derecede önceden ısıtılmış fırında batıracağınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. Pişen pandispanyayı iyice soğuduktan sonra enine üçe bölün.
6.Kremayı hazırlamak için önce yumurta sarıları ile şekeri güzelce çırpın. Un, nişasta ve vanilyayı da ekleyip iyice karıştırdıktan sonra sütüde karıştırarak, muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.Muhallebi piştikten sonra içine tereyağını katın ve mikserle iyice çırpın.  Krem şantiyi de bir su bardağı süt ile çırpıp kullanıncaya kadar buzdolabına kaldıralım.
7.Pandispanyanın her bir katını gazoz ile nemlendirdikten sonra her bir kata  muhallebi sürelim ve üstlerine karışık şekilde dilimlediğimiz meyveleri yerleştirelim ve meyvelerin üstünü ince bir kat krem şanti ile kapattıktan sonra, diğer pandispanya malzemelerini de aynı şekilde üst üste koyalım ve artan muhallebi ile pastanın üst kısmını kaplayalım. Bu hali ile pastayı buzdolabına kaldırıp 2-3 saat bekletelim. Buzdolabından çıkardıktan sonra artan krem şanti ile pastayı kaplayalım. kenarlarını hindistan cevizi ile kaplayıp, krem şanti ve kalpli şekerlemelerle süsleyelim. Afiyet olsun.
16. evlilik yıldönümü 048

21 yorum:

zerrin dedi ki...

Ufukcum merhaba
pastanın görüntüsü mükemmel ellerine sağlık ,krema için favori kremam diyince hemen not ettim ilk pastada deneyeceğim
sevgiler

not:yakın takiplerim bölümündeki linkimi www.hayatintatlari.com olarak değiştirirsen sevinirim

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Ufuk'cuğum,
Sağlık, mutluluk ve huzur içinde oğluşlarınla birlikte nice 16 seneler dilerim.
Yağan karla uyumlu kar gibi bir pasta olmuş. Kırmızı kalpler de günün anlamını pekiştiriyor.Ellerine sağlık.

Nice mutlu senelere,
Sevgiler,

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik... Pastaniz harika görünüyor buralardan.... Fanta ile islatildigini ögrenmek ise ayrica mutlu etti beni... Bilmiyordum, ama ilk firsatta deneyecegim... Sevgilerimle, mutlu hafta sonlari,,,, Filiz

Bir Dilim Düş dedi ki...

Neffiiiss nefiiisss başka ne diyebilirim ki :)))Pasta tam da karları anımsatacak kadar beyaz, saf ve masum :)))Daha uzun yıllar dilerim evlilik yıldönümün kutlu olsun canım.

Sevgiler,
Evren

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Görüntü ne kadar hoş olmuş..
Ellerınıze sağlık..afiyetlerle..

Sevgilerle..

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Rüya gibi bir pasta olmuş. En kısa sürede denemezsem çatlarım. Evlilik yıldönümünüz kutlu olsun sağlıkla ve mutlulukla yaşlanın inşallah.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Ufuk pastan harika olmuş, çok cici görünüyor. nice yıldönümleriniz olsun inşallah.

ozlemhan dedi ki...

Mrb eşin ve çocuklarınla birlikte daha nice güzel yıllar diliyorum

Gamze dedi ki...

Sevgili Ufuk,dün bizim de 15.evlilik yıldönümüzdü.Dışarı çıktığımız için bir şey yapamadım.Ama senin pastan harika görünüyor.En kısa zamanda ben de deneyeceğim.Diğer tariflerinde olduğu gibi eminim ki bu da harika olacaktır.Ellerine sağlık...gatucilezzetleri

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ufuk hanim,yildönümüzü cok icten dileklerimle kutluyorum,daha nice senelere diliyorum.

Sanalda olsa nacizane kücük bir ödülüm var size,eger kabul ederseniz cok sevinirim.Bence 2009'un En iyi Blogu Ödülünü coktan hakettiniz...

ödülünüz bende,vaktiniz oldugunda gelin alin lütfen,sevgilerimi yolluyorum size...

Serpil

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ufuk hanımcığım;
tanıştığımıza çok çok çok sevindim:))))
pasta çok şık ve çok lezzetli görünüyor.ellerinize kollarınıza sağlık.
sevgi dolu öpücükler:)
zeynep

durutarifler dedi ki...

Ne denebilir ki buna. Muhteşem olmuş gerçekten. Ben de ben de yapmak istiyorummmm

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ablacım, nice yıldönümlerine sağlıkla,huzurla erişesiniz inşallah.

Bu pastaya hayran kaldım, herkese gösteriyorum:) Ellerine sağlık..

Seni tanımak zevkdi benim için..

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

daha nice nice yılllara sevgilerimle

Hülyas dedi ki...

Merhaba Ufuk hanım. Yıldönümünüz kutlu olsun. Rabbim daha nice seneleri sağlık, mutlulukla ve evlatlarınızla beraber geçirmeyi nasib etsin.
Pasta harika görünüyor. Üzerindeki kalpçikleri nerede bulabilirim acaba?
Selamlar...

Eya dedi ki...

Ay ay ay...Ufukcugum sayfana girdim ve takili kaldim fotografa. Harikasin, bayildim pastaya,tam bana göre, sade ama cooook zarif...ellerine saglik ve gönülden tebrikler...sevgilerimle

zehra

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ufuk ellerine sağlık. çok lezzetli görünüyor. Kalplerde ayrı bir hava katmış pastaya. Bir dilim alabilirmiyim:)

ufukmutfakta dedi ki...

Tüm arkadaşlarıma yaptıkları güzel yorumlar ve iyi dilekleri için çok teşekkür ediyorum ve hepinize kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum....

ufukmutfakta dedi ki...

Hülyas Hanım merhaba,
pastanın üzerindeki kalpçikleri pastamalzemeleri.com'dan aldım. İnternet üzerinden de gayet güvenli satışlar yapıyorlar. Sevgilerimle....

NiLaY dedi ki...

kesinlikle süper görünüyorrr, bayıldım :)) aynı zamanda evlilik yıldönümüz de kutlu olsun ki süper bir kutlama olmuş :)) sevgilerr

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ufukçum nefis bir pasta olmuş hem içindekiler hem de süslemeleri ile. Evlilik yıldönümünüz kutlu olsun. Yukarıdaki set de çok pratik görünüyor gerçekten. Güle güle kullan. Sevgiler...