Çarşamba, Şubat 09, 2011

FRAMBUAZ SOSLU CHEESECAKE



Cheesecake sevenlerin dikkatine!!. sizlerle nefis mi nefis bir tarif paylaşacağım.Bir müddet önce aile toplantımızda Sevgili Berrin'ciğimin hazırladığı cheesecake tarifi aşağıda. Ayrıca minik fotoğraflarda da çay soframıza ait çeşitleri görebilirsiniz. Çay sofrası hazırlamak için menü arayanların işine yarar sanırım. Afiyet olsun.
Malzemeler;
Bisküvi tabanı için;
*2 paket Etı Burçak Bisküvi
*125 gr eritilmiş tereyağı
Peynirli krema için;
*2 paket labne peynir ( 400 gr )
*1 subardağı şeker
*3 paket krema ( 600 gr)
*4 yumurta ( oda sıcaklığında )
*1 limonun rendelenmiş kabugu
*1 paket vanilya
Sosu için;
*1 kutu dondurulmuş frambuaz,
*3 çorba kaşığı şeker,
*yarım limonun suyu
Hazırlanışı;
1.Bisküvileri rondoda un haline getirdikten sonra, eritilmiş tereyağı ile karıştırıp, 24 veya 26 cm'lik kelepçeli kek kalıbının tabanına bastırarak yayın. Bu hali ile kremayı hazırlayıncaya kadar buzdolabına kaldırın.
2.Labne   peynir ile şekeri mikserde güzelce çırpın. sırası ile kremayı ve teker teker yumurtaları ekleyerek çırpın. karışıma en son vanilya ve limon kabuğu rendesini ekleyin ve karıştırı.
3.peynir krema karışımını bisküvi tabanının üstüne dökün ve önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında 50-60  dakika pişirin.Fırını kapatın ve kapağını hafif aralayın.
4.Pişen cheesecake soğuyana kadar fırının içinde bekletin.  
5.1 kutu dondurulmus franbuazı teflon tencerede  3 yemek kasıgı seker ve yarım lımonun suyu ıle suyunu cekene kadar pişirin ve soğumasını bekleyin. Soğuduktan sonra cheesecakein üstüne dökün ve buzdolabında bir gece bekletin. Afiyet olsun.

Masanın genel görünüşü
 
Zeytinyağlı Yaprak Sarma ve Cevizli Kabak Salatası.
Kırmızı Biberli Patates Salatası ve Peynirli Rulo Kurabiye
 
Henüz pudra şekeri dökülmemiş ev yapımı Kürt Böreği ve Tırtıl Kurabiye
Kedidili ile Yapılmış Profiterol ve Kıymalı El  Açması Börek
Mercimek Köftesi ve Frambuaz Soslu Cheesecake


Karamel Soslu Muhallebi


21 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım cheescake bayılırım Berrin ha
nımın ellerine sağlık sımsıcak sev
giler.

Aycan dedi ki...

Üfffff sofraya bak sofraya yaaaa canım çekti.

Eya dedi ki...

Allahim,Ufuk,görüntüler harika, agzimin suyu aka aka baktim fotograflara...ayrica cheesecake tarifini de incelemeye aldim bile, sevgiler

zehra

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

Gerçekten çoook lezzetli görünüyor ,Berrin hanımın ellerine sağlık,afiyetler olsun size:)
çok öperim

YELDA dedi ki...

en sevdiğim ikili frambuaz ve cheescake enfesssss.. ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Selamlar size bir yarışma ile ilgili bilgi vermek ve fikrinizi almak için ulaşmaya çalışıyorum fakat email adresinizi göremedim. Bana email atarmısınız lütfen?
Yasemin SÜMENGEN
yasmeinsumengen@gmail.com

Adsız dedi ki...

adresi yanlış yazdım sanırım yaseminsumengen@gmail.com

Unknown dedi ki...

hepsi birbirinden güzel ama ben şu cheescakekin hastasıyım

Betül KAVAL dedi ki...

bayılırımm nefis gözüküyor. berrin hanımın ellerine sağlık.

sevgiler

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Masadaki lezzetler süper:) Chesscake te harika gorunuyor, yapanın eline saglık.Cekip yazanın da eline saglık:) Yiyenlere de afiyet olsun :)
Sevgiler,
Figen Karavaş

Hülya dedi ki...

Hangisine bakacağımı şaşırdım ...
Nefis bir sofra, herşey gibi cheesecake de muhteşem görünüyor.
Sevgiler

durutarifler dedi ki...

Oğlum bayıla bayıla yerdi eminim. Krema biraz fazla benim için
Görüntü nefisss
Elerinize sağlık

Gaye dedi ki...

harika ve yenilesi gözüküyor. bende cheescake yapmayı takriben 3 yıldır falan düşünüyorum :) hala cesaret edip girişemedim.. bir gün mutlaka yapacağım, belki sizin tarifi denerim.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

cheescakin görünümüne bittim!! nefiss!! :)))

sevimlimutfak dedi ki...

Güzel olduğu görüntüsünden belli. Masadaki her şey çok güzel ama kürt böreği ayrı bir güzel duruyor. onunda tarifini verirseniz sevinirim. Sevgiler...

Pelin dedi ki...

Sofra çok güzel hazırlanmış doğrusu. Berrin hanım'ın ellerine sağlık.Yiyenlere de afiyet olsun:)
Sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel bir menü hazırlamış Berrin hanım.Ellerine sağlık.
Cheesecake senden onay aldığına göre denemek şart.
sevgiler

İlker Ergin dedi ki...

herşey harika,ama cheesecake muhteşem görünüyor...sevgiler..

Cafe Pepela dedi ki...

Bir cheesecake tutkunu da benim!Hele ki frambuaz soslu olursa,eyvah eyvah.Bir dilim yetmez bana :)
Berrin Hanımın ellerine sağlık.
Kandilinizi gönülden kutluyorum.Dualarınızda kardeşinizi unutmayın inşaAllah:)
Muhabbet ve selametle

Defne dedi ki...

Selamlar,

Cheescake çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Ben de Kedidili ile Yapılmış Profiterol'ün tarifini istiyorum mümkünse.

Sevgiler.
Defne.

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık, yıllardır tariflerinizi uyguluyorum hepsi çok güzel oluyor. Sessiz bir izleyicinizim.
Sevgiler